Menü Bezárás

Olcsóbb, könnyebben tekerhető és okosabb lesz a megújult Bubi

A járvány kezdete óta közel 6000 új, rendszeres felhasználója lett a közbringarendszernek, mely jelentős fejlesztés előtt áll.

A fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi 2014-es indulását övező kezdeti lelkesedést követően folyamatosan veszített népszerűségéből. Bár már az első napokban megmutatkoztak gyermekbetegségei (pl.: tömörgumis kerekek miatt nehéz tekerés, bonyolult regisztrációs folyamat), azokat nem orvosolták, és elmaradtak az időközben szükségessé vált fejlesztések is.

A Fővárosi Önkormányzat a veszélyhelyzet kihirdetésekor egyik első intézkedéseként döntött arról, hogy a járványveszély idejére jelképes, 100 Ft-os havidíjjal és könnyebb, online regisztráció bevezetésével ösztönzi a közösségi kerékpáros rendszer használatát. Az intézkedéseknek köszönhetően látványosan megugrott a MOL Bubit használók száma, megközelítve a rendszer indulásakor tapasztalt csúcsot. A regisztráció megkönnyítése és a kerékpáros közlekedés elősegítését célzó ideiglenes kerékpáros infrastruktúra egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy a Bubi indulása óta nem volt ilyen magas az érvényes hozzáféréssel rendelkező felhasználók száma, akik között közel hatezer új felhasználó csatlakozott a rendszerhez. Az elemzések alapján valószínűsíthető, hogy mindez talán nemcsak egyszeri fellángolás, hiszen a márciusban kiváltott havi bérletek meghosszabbításra kerültek, a felhasználók száma tartósan magasan maradt. Ezek az adatok rávilágítottak a közösségi kerékpármegosztó rendszer eddigi kihasználatlan lehetőségeire.

Vonzóbbá és könnyebben használhatóvá tesszük a MOL Bubit

Ezek alapján a Fővárosi Önkormányzat a közösségi kerékpár-szolgáltatói rendszer átfogó megújításáról döntött, melynek célja az üzemeltetési költségek csökkentése mellett az elmúlt hónapok javuló tendenciáinak fenntartása, illetve a felhasználói élménynek és a közbringarendszer működtetési környezetének tartós javítása. A MOL Bubi a következő hónapokban átfogó technológiai megújításon megy keresztül. A tervek szerint 2021-től új applikáció támogatná a bérlést, a műszaki fejlesztések során az eddigi szivacstömlős helyett fújt gumi és okoslakat kerülne a kerékpárokra. Mindemellett a szolgáltatás díjrendszere is teljes egészében megújulna annak érdekben, hogy a közösségi közlekedési bérlettel rendelkezők különleges kedvezménnyel vehessék igénybe a szolgáltatást. A cél az, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően Budapesten még többen kerékpározzanak és a MOL Bubi a főváros közlekedésének szerves részévé váljon.

A MOL Bubi nagy értékkel bír a fővárosiak és az idelátogatók számára. Budapest városvezetésének eltökélt szándéka, hogy a közösségi közlekedés részarányának növekedése mellett a kerékpáros közlekedés is népszerűbbé váljon. Sőt, ez utóbbi a városi közlekedés integráns része legyen, azaz a különböző közlekedési módok kombinálása során – miközben az utasok átszállnak egyik járműről a másikra – a MOL Bubi is versenyképes választásként szolgáljon.

Megosztás